MURATS44
Özel Üye
Devrim, Türkiye'de tasarlanan ve üretilen ilk otomobil. 1961 yılında, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla,Eskişehir Demiryolu Fabrikasında, 129 günde üretildi.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık tarafından Yerli Otomobil Projesi'nin prototiplerinin paylaşılmasının ardından hafızalarda tazelenen "Devrim", Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla 1961 yılında, Eskişehir Demiryolu Fabrikaları'nda, lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda üretildi.
Türk mühendisler tarafından üretildikten sonra trenle Ankara'ya götürülen ve dönemin demiryolu taşımacılığı kanunları gereği deposuna çok az akaryakıt konulan "Devrim", Cumhurbaşkanı Gürsel'in test amacıyla kullandığı sırada benzininin bitmesi üzerine durdu.
Cemal Gürsel'in bu olayın ardından, "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" sözünün üzerine de proje rafa kaldırıldı.
Daha sonra trenle yeniden Eskişehir'e getirilen otomobil, bir süre fabrika içinde kullanıldı. Halen fabrikanın bahçesinde bir cam bölme içinde sergilenen "0002" şasi ve "0002" motor numaralı "Devrim"in egzoz borusu ise otomobilin yan kısmında bulunuyor.
Uzun ve kısa farları arasındaki geçiş ayakla yapılan, kontak anahtarının yanı sıra manuel olarak da çalıştırılabilen "Devrim", bu özellikleriyle de dikkati çekiyor.
Toplam ağırlığı bin 250 kilogram ve saatte maksimum 140 kilometre hız göstergesine sahip olan otomobilin deposuna, güvenlik gerekçesiyle de benzin konulmuyor.
Son olarak 2005 yılında Bursa'da düzenlenen Sanayi ve Ticaret Fuarı'nda ziyaretçilerin izlenimine sunulan "Devrim"in, bu tarihten sonra Eskişehir dışında sergilenmesine ise izin verilmiyor.
Otomobilseverlerin hatıra fotoğrafı çektirdiği "Devrim"i, son 4 yılda 137 bin 798 kişi ziyaret etti. Bu yılın ilk 9 ayında ise bu sayı 36 bin 47 kişi olarak kayıtlara geçti.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık tarafından Yerli Otomobil Projesi'nin prototiplerinin paylaşılmasının ardından hafızalarda tazelenen "Devrim", Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla 1961 yılında, Eskişehir Demiryolu Fabrikaları'nda, lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda üretildi.
Türk mühendisler tarafından üretildikten sonra trenle Ankara'ya götürülen ve dönemin demiryolu taşımacılığı kanunları gereği deposuna çok az akaryakıt konulan "Devrim", Cumhurbaşkanı Gürsel'in test amacıyla kullandığı sırada benzininin bitmesi üzerine durdu.
Cemal Gürsel'in bu olayın ardından, "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" sözünün üzerine de proje rafa kaldırıldı.
Daha sonra trenle yeniden Eskişehir'e getirilen otomobil, bir süre fabrika içinde kullanıldı. Halen fabrikanın bahçesinde bir cam bölme içinde sergilenen "0002" şasi ve "0002" motor numaralı "Devrim"in egzoz borusu ise otomobilin yan kısmında bulunuyor.
Uzun ve kısa farları arasındaki geçiş ayakla yapılan, kontak anahtarının yanı sıra manuel olarak da çalıştırılabilen "Devrim", bu özellikleriyle de dikkati çekiyor.
Toplam ağırlığı bin 250 kilogram ve saatte maksimum 140 kilometre hız göstergesine sahip olan otomobilin deposuna, güvenlik gerekçesiyle de benzin konulmuyor.
Son olarak 2005 yılında Bursa'da düzenlenen Sanayi ve Ticaret Fuarı'nda ziyaretçilerin izlenimine sunulan "Devrim"in, bu tarihten sonra Eskişehir dışında sergilenmesine ise izin verilmiyor.
Otomobilseverlerin hatıra fotoğrafı çektirdiği "Devrim"i, son 4 yılda 137 bin 798 kişi ziyaret etti. Bu yılın ilk 9 ayında ise bu sayı 36 bin 47 kişi olarak kayıtlara geçti.
Devrim Arabaları Projesi, dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİAD) toplantısında dile getirmiş olduğu Türk otomobili üretme isteğiyle beraber 1961 yılında adım atılmış projedir.
Türk arabası yapımı fikri artık bütün konferans ve toplantılarda konuşma konusu olmuştu.
Hiç kimsenin, Türklerin kendilerine ait bir motor yapabileceğine dair inancı yoktu. Bütün bu olumsuz düşüncelere rağmen inanılmaz bir durum yaşandı ve Devrim Arabaları projesi toplamda 129 günde tamamlandı.
29 Ekim 1961 sabahı Türkiye, ilk otomobilini konuşuyordu. Bu ilk araç...
Türk arabası yapımı fikri artık bütün konferans ve toplantılarda konuşma konusu olmuştu.
Hiç kimsenin, Türklerin kendilerine ait bir motor yapabileceğine dair inancı yoktu. Bütün bu olumsuz düşüncelere rağmen inanılmaz bir durum yaşandı ve Devrim Arabaları projesi toplamda 129 günde tamamlandı.
29 Ekim 1961 sabahı Türkiye, ilk otomobilini konuşuyordu. Bu ilk araç...
- MURATS44
- arabalari devrim
- Cevaplar: 1
- Forum: Ansiklopedik bilgiler
Moderatör tarafında düzenlendi: